Шукати в цьому блозі

Відео-привітання

Свято зустрічі птахів

  Сценарій свята зустрічі птахів   Мета:    поповнення знань учнів про роль птахів в природі і житті                           люди...

Урок Т.Г. Шевченко «Тече вода з-під явора»

 
Урок навчання грамоти

Тема. Т.Г. Шевченко – великий український поет. Читання вірша поета
          «Тече вода з-під явора»
Мета: ознайомити учнів з творчістю українського поета Т.Г.Шевченка; розвивати навички читання зв’язних текстів, уміння працювати з текстом, усне мовлення; працювати над виразністю читання віршованих текстів, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати любов до рідного краю, бажання читати твори Т.Шевченка, повагу до українського поета; естетичні смаки.
Обладнання: портрет Т.Шевченка, предметні малюнки, презентація, ноутбук, виставка книг Т.Шевченка
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Зміст уроку
І. Організаційний момент
1.Створення психологічного настрою. Емоційне налаштування на урок

Наш дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Станьте рівно, посміхніться,
І до сонця потягніться.
Запросіть в гості увагу,
Відкиньте лінь.
Поверніться до гостей,
Скажемо їм:
«Добрий день!»

2. Вступне слово вчителя
-         Сьогодні на уроці нам потрібні:
-         Уважні
-         Розумні
-         Організовані
-         Кмітливі  і дуже уважні діти.
Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож по місту Знань. Його вулиці дуже загадкові і таємничі. Тож будемо пізнавати нове, цікаве, корисне.
 ІІ. Актуалізація опорних знань
-         Подорожуючи містом, ми потрапили на вулицю Розчитування. Жителі цієї вулиці пропонують вам прочитати розсипані слова.
Гра «Круг, кружечок, повернись, ціле слово утворись»


г                                ж
к                                сь
б            ара              н
Т                                с

-         Яке імя ви знайшли серед поданих слів?
-         Так, це імя дуже важливе для всього українського народу. Тарас – це український поет.
-         А зараз прочитайте слова, повязані з Україною, і знайдіть серед них прізвище поета.
Дні                                      ко


       Шевчен                                 про                                  

Ки                                       ця                                         

        столи                                     їв


ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.     Повідомлення теми, мети і завдань уроку
-         Наша подорож продовжується і ми прийшли на вулицю Повідомлень.
Тема нашого уроку: Т.Г. Шевченко – великий український поет. Читання вірша «Тече вода з-під явора». Ваше завдання – уважно слухати, активно працювати, старанно читати і ви дізнаєтесь багато нового про життя і творчість поета.
 ( Ознайомлення з портретом Т.Г.Шевченка)
2.     Розповідь вчителя
-         Ось ми потрапили на вулицю Пізнавальну. Тут нас зустрічає дідусь Словничок. Послухайте його повідомлення про Тараса Шевченка.
-         Колись давно у Моринцях, в бідній селянській родині, 9 березня народився хлопчик. Назвали його Тарасом. Не радісним було дитинство хлопчика. Коли йому виповнилось 9 років,  у нього померла мама, а трохи згодом пішов з життя і тато. Тарас залишився сиротою. Дуже тяжко жилося хлопчикові. Але потяг до знань переміг і він дуже рано навчився читати і писати. Тарас  дуже любив природу, часто ховався в бурянах, малював картини природи  і писав свої перші вірші.

Фізкультхвилинка для очей ( на екрані сонечко виконує різні рухи, учні очима супроводжують їх )
Усміхнися всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День тобі щасливим буде.

-         Імя Тараса Шевченка відоме всім. Про нього пишуть вірші інші поети, висловлюючи свою повагу і захоплення його творчістю.
-         Послухайте вірш, який підготував учень нашого класу про Тараса Шевченка.
Хоче малювати,
Прагне він до знань,
Та за це багато
Зазнає знущань.
Нишком він малює
Статуї в саду,
Вночі пише вірші
Про людську біду.
3.     Робота з Букварем (с.142-143)
Читання тексту вчителем «Тарас Григорович Шевченко»
1)    Словникова робота
-         Ми з вами не можемо рухатись далі, бо попереду нас чекає міст, що любить нові слова. Щоб його перейти, потрібно прочитати нові слова і дізнатись їхнє значення. Допоможе в цьому Тематичний словник школяра.
Читання слів і пояснення значення
портрет
поет
шанувати
хист
-         Тепер ми можемо рухатись далі.
2)    Бесіда за прочитаним
-         Про кого текст?
-         Чим захоплювався Тарас у дитинстві?
-         До чого закликав у своїх віршах?
-         Яку відому книгу написав поет?
-         Як до неї ставляться українці?
-         Як шанують поета і зараз?
3)    Самостійне читання «бджілки»

Фізкультхвилинка
Звучить спокійна тиха мелодія
Щоб ніколи не хворіти,
Треба вправи вам робити.
Із-за парт швиденько встали,
Спинки гарно розрівняли,
На носочки піднялись
І до сонця потяглись.
Руки разом опустили
І швидесенько присіли.
Потім встали, руки в боки,
Всі красиво робим кроки
Назад – вперед прогнулись добре.
Не будем мати ми хвороби..

4)    Читання учнями (ланцюжком)
5)    Гра «Я – молодець»
Відшукати в тексті слова з буквою «ша».

Хвилинка цікавого
Тарас Шевченко, подорожуючи Україною, побував і в нашому місті. Він зупинявся у братів Залеських в Лебедині. Відвідав садибу Хрущових у Лифиному. Саме тут були написані деякі картини природи, зявились вірші «Садок вишневий коло хати», пісня «Ой по горі роман цвіте».
 ( Показ ілюстрацій)

Читання вірша «Тече вода з – під явора» вчителем
6)    Словникова робота ( пояснення незрозумілих слів)
7)    Мовчазне читання
8)    Гра «Дочитай далі»
(Починаю читати рядок вірша, а учні знаходять його і продовжують)

ІV. Підсумок уроку

Перегляд виставки творів Тараса Шевченка
-         Де ми можемо взяти книги для читання? ( в бібліотеці)
-         Тож, якщо вам захочеться більше дізнатись про великого українського поета, прочитати його вірші, ви можете відвідати бібліотеку. А Олена Миколаївна надасть вам необхідну допомогу при виборі книжки.
-         Памятає народ свого Кобзаря, вшановує його память. Іменем Шевченка названо вулиці, театри. На майданах міст, сіл поставлені памятники поетові. ( перегляд фото)

-         Ось і закінчилась наша подорож вулицями міста Знань. Ми потрапили на вулицю Підсумкову.
-         Що нового ви дізнались на уроці? Які знання отримали?

-         Гра «Калинонька»

-         Погляньте на гілочку калини у мене в руках. Калина є символом нашої держави, її ягідки знаходяться дуже близько одна до одної і символізують дружбу. Так ось у своїх творах Тарас Шевченко дуже часто вживав слово «калина» - понад 300 разів. Тому ми з вами створимо свій кущик калини, який символізуватиме дружбу в нашому класі. Ви будете прикріплювати кетяги калини і відповідати:
-         Чого навчились на уроці?
-         Що дізнались нового?


















Немає коментарів:

Дописати коментар

Про мене